Túlsúly

Az “Elhízás” valódi okai

 

Váratlan felfedezés a súlycsökkentő klinikán

 

Dr. Vincent Felitti, az első negatív gyermekkori tapasztalatok (ACE) vizsgálat társkutatója 25 éven át egy súlycsökkentő klinikát vezetett, ahol csapatával több mint 30 000 emberrel dolgozott együtt.
Egy sor váratlan felfedezést tettek.

 

Az első kezdeti célunk, hogy megtanítsuk az embereket a „helyesen táplálkozni”, teljesen irreleváns volt az elhízás szempontjából, bár ésszerű dolognak tűnt, amikor nem tudtuk, mit tegyünk./Felitti, 2010.

A részletes interjúk sorát indították el, hogy kiderítsék, miért volt magas a lemorzsolódási arányuk, különösen azoknál, akik sikeresen fogytak le, olyan felfedezésre jutottak, ami végül, az ACE-kutatáshoz vezetett:

„286 páciensünk élettörténetében… váratlanul felfedeztük, hogy a gyermekkori szexuális visszaélések gyakoriak, csakúgy, mint a feltűnően rosszul működő háztartásokban való felnövekedés története. Nyilvánvalóvá vált, hogy a gyermek- és serdülőkorban megélt traumatikus élettapasztalatok sokkal gyakoribbak az elhízott populációban, mint azt gondoltuk volna. (Felitti, 2010)”
Felitti és csapata rájött, hogy túlsúllyal küszködő pácienseik nagy százaléka szexuális zaklatást élt át gyermekkorában, és más ACE-kat.

Azt is megtud tudták, hogy a nagyobb testek, védő túlélési mechanizmust jelentenek ezektől és más elsöprő, elviselhetetlen, traumás élményektől.
A súlygyarapodás gyakran eszméletlen volt. Hajlamos volt hirtelen indulni, majd stabilizálódni.
A 20 éven át tartó 2000 páciensük megkérdezése során további 3 dolgot tanultak meg:
• sok elhízott felnőtt alacsony súllyal és/vagy koraszülöttként született
• jelentős súlygyarapodás az életeseményekhez kapcsolódott
• életkora azt is jelzi, hogy valami történt, ami kiváltotta a súlygyarapodást

A tinik súlygyarapodásának kezdeti kiváltó oka 
Kijózanító az a tudat, hogy a túlsúlyos vagy elhízott emberek jelentős része tapasztalt már szexuális zaklatást. Megdöbbentő belegondolni is, hogy ez mennyire gyakorivá teszi a szexuális visszaélést, és hogy az orvostudomány és az orvosok mennyire figyelmen kívül hagyják ezt a megdöbbentő és nyugtalanító statisztikát.
Valószínű kapcsolat a Prediabetesz és a trauma között.
Valami, ami nem minősül ACE-nak, ahol a szexuális visszaélés kérdése nagyon specifikus,
ACE Teszt kérdés: -„Egy felnőtt vagy egy Önnél legalább 5 évvel idősebb személy… megérintette vagy simogatta Önt, vagy megérintette a testét szexuális módon? vagy megkísérelt vagy ténylegesen létesített önnel orális, anális vagy vaginális közösülést?”
A csapásokhoz kapcsolódó kockázati tényező, amelyre a tudomány még nem jutott el a mainstream gondolkodásmódig, ami nagy kárára, ítélkezésére, szégyenére, hibáztatására, félelmére és traumatizálására szolgál a lakosság csaknem 50%-ának, akik cukorbetegek vagy prediabéteszesek.

Eredeti ACE tanulmány

Mérje fel, a saját “Nemkívánt Gyermekkori Tapasztalatainak” egészségügyi kockázatait.

Végezze el az ACE Tesztet!

Új szemlélet a testsúlykontrollban !

7

Hogyan viszonyul a trauma étkezési rendellenességekhez?

 

A poszttraumatikus stressz rendellenesség (PTSD) és az étkezési zavarok, gyakran együtt fordulnak elő.

Ez nem feltétlenül meglepő, mivel számos pszichiátriai rendellenességet tapasztaltak a PTSD-vel együtt, beleértve a súlyos depressziót, a szorongásos rendellenességeket, a borderline személyiségzavarokat és az anyaghasználati rendellenességeket(függőséget). (A PTSD és az érzelmek kapcsolatáról lásd alább bővebben:)

Az étkezési zavarok értelmezése

Az étkezési rendellenességeket, az étkezési viselkedés súlyos problémái jellemzik.

A mentális rendellenességek diagnosztikai és statisztikai kézikönyve, az 5. kiadásban (DSM-5) három táplálkozási rendellenességet ismer fel: Binge eating disorder (BAD)/mértéktelen evészavar/, anorexia nervosa és bulimia nervosa.
• Anorexia nervosa olyan állapot, amelyben egy személy megtagadja az egészséges testtömeg fenntartását, amelyet az ember kora és magassága határoz meg.
• A Bulimia nervosa-t viszont az ellenőrizetlen ételbevitel viselkedés ciklusa jellemzi, amelyet megvonás követ, például hányással vagy hashajtókkal eltávolítja a bevitt ételt, a viselkedések korlátozását, például a böjtöt vagy a túlzott ételmegvonás ciklus jellemzi.
• A BAD étkezési zavar akkor fordul elő, amikor egy személy többet fogyaszt rövid idő alatt, mint a legtöbb ember, miközben azt érzi, hogy képtelen szabályozni az evést. Ezeket az epizódokat gyakran követi a bűntudat, kínos érzés vagy undor

Trauma, PTSD és étkezési rendellenességek

Az étkezési rendellenességben szenvedők gyakran jelentenek traumát. Különösen a gyermekkori szexuális bántalmazás kockázati tényezőnek számít az étkezési zavar kialakulásában.
Bizonyíték van arra is, hogy a PTSD jelenléte, növelheti egy személynél az étkezési rendellenesség kialakulásának kockázatát.
Pontosabban azt tapasztaltuk, hogy a PTSD-vel rendelkező embereknek nagyobb valószínűséggel van esélye, egy étkezési rendellenesség kialakulására, különösen a bulimia nervosa kialakítására, mint a PTSD nélkül élőknek. Hasonlóképpen, a bulimia nervosa vagy a (BAD) étkezési rendellenességben szenvedő betegek valószínűleg gyakrabban fordulnak elő PTSD-k, mint az anorexia nervosa betegek.

Hogyan kapcsolódnak az étkezési rendellenességek és a PTSD?

Ami a bulimia nervosa-t illeti, azt javasolták, hogy az étkezési rendellenességgel járó viselkedés a kényelmetlen és nyugtalanító érzelmek kezelése vagy szabályozása lehet.
Például azt találták, hogy a depresszió és a szorongás kötődhet a bulimia nervosához kapcsolódó viselkedések kialakulásához.
A PTSD-vel rendelkező emberek gyakran sok erős, kellemetlen érzést tapasztalnak, mint például a szégyen, a bűntudat, a szomorúság és a félelem, és olyan mértékben, hogy a PTSD-vel rendelkező emberek nem rendelkeznek az érzelmek kezelésének egészséges módjaival.
Az anorexia nervosa-hoz kapcsolódó viselkedések lehetnek egyfajta kontrollérzet kialakulása az ember testén és életén. Ez különösen fontos lehet, ha nem érezzük, hogy mi irányítjuk az életünket, például, ha traumatikus eseményt tapasztaltunk, érezhetjük az irányítás elvesztését. Hasonlóképpen, ha visszaéltek, megsértették a testünk határait, valószínűleg elégedetlenek vagyunk a testünkkel, és alacsony az önképünk, ami az anorexia nervosa egészségtelen viselkedéséhez vezet.

PTSD és étkezési rendellenességek kezelése

Jelenleg nincs hivatalos kombinált kezelés a PTSD, és az étkezési rendellenességek esetére.
Azonban mindkét állapotban hatékonyan változás érhető el alternatív megoldásokkal, programokkal és módszerekkel. Ilyen gyakorlati módszer a Transformation Healing Metod.
A PTSD tüneteinek Traumainformált kezelése csökkenti a személy egészségtelen viselkedését, például az étkezési rendellenességek tekintetében.
Ha étkezési rendellenessége van, fontos, hogy azonnal keressen kezelési módokat.

 

Az étkezési rendellenességek súlyos állapotok és halálhoz vezethetnek!

Hogyan befolyásolja a stressz a súlygyarapodást?

Lehet, hogy hallották már, hogy a stressz számos módon befolyásolhatja a testünket, és hogy a derékvonal körüli súlygyarapodás különösen veszélyes. Sajnos ez igaz.
Számos módja van annak, hogy a stressz hozzájárulhat a súlygyarapodáshoz.

Az egyik a kortizolhoz kapcsolódik, más néven a stressz hormonhoz.

Amikor stressz alatt vagyunk, a testünkben fellépő „harcolj vagy fuss” védelmi rendszerünk reagál, ami különböző hormonok felszabadulását eredményezi, beleértve a kortizolt.
Ha a rendszerünkben több kortizol van, akkor kevésbé egészséges ételekre vágyunk, mint például a magas cukortartalmú és zsírtartalmú ételekre, és ez befolyásolhatja a súlyunkat.
Függetlenül attól, hogy munkahelyünkön állandó feszültségnek vagyunk kitéve, vagy valóban veszélyben vagyunk-e, a testünk úgy reagál, mintha abban lennénk, és harcolnunk kell az életünkért.
Ennek a szükségletnek a megválaszolásához energia áramlást vagy megszakadást, az anyagcserénk és a véráramlás, és egyéb, más változásokat tapasztalunk.

Ezek a változások sokféleképpen érinthetik az emésztést, az étvágyat és végső soron a súlyt.
Ha a krónikus stressz következtében hosszabb ideig marad ezekben az állapotokban, az egészsége veszélybe kerül.

Eltekintve számos más veszélytől, a krónikus stressz súlygyarapodást is okozhat, ami néha még több stresszt eredményezhet.

A krónikus stressz és a kortizol a következő módon járulhat hozzá a súlygyarapodáshoz:

 

A sóvárgás

A krónikus stresszt tapasztaló emberek hajlamosabbak a zsíros, sós és cukros ételek utáni vágyakozásra.
Ez magában foglalja az édességeket, a feldolgozott ételeket és egyéb dolgokat, amelyek nem olyan jó nekünk. Ezek az élelmiszerek jellemzően kevésbé egészségesek és növelik a súlygyarapodást.

A Vércukor

Az elhúzódó stressz megváltoztathatja a vércukorszintjét, ami a hangulati ingadozásoknak, a fáradtságnak és a hyperglykaemiás állapotoknak a megváltozásához vezethet.
Túl sok stressz kapcsolódik az anyagcsere-szindrómához, olyan egészségügyi problémák csoportja, amelyek nagyobb egészségügyi problémákhoz vezethetnek, mint például a szívroham és a cukorbetegség.

Melyik hormon felelős a zsírraktározásért?

A leptin hormon a zsírraktározásért felelős 
A leptin hormont a zsírsejtek termelik, és kiválasztják a véráramba. A leptin csökkenti az ember étvágyát azáltal, hogy az agy bizonyos központjaira hat, és csökkenti az evési vágyat. Úgy tűnik, hogy szabályozza azt is, hogy a szervezet hogyan kezeli testzsírkészletét

A túlzott stressz még akkor is hatással van, ha zsírszövetet szeretnénk tárolni. A stressz magasabb szintje a hasi zsír magasabb szintjéhez kapcsolódik. Sajnos a hasi zsír nem csak esztétikailag nemkívánatos, hanem nagyobb egészségügyi kockázattal jár, mint a test más területein tárolt zsír.
A stressz és a súlygyarapodás más módon is kapcsolódik. Ezek a legnagyobb “stressz-súlyú” kapcsolatok( súlyos streszt okozó kapcsolatok)

A Cortisol cravings és az érzelmi evés

Érzelmi táplálkozás
A kortizol fokozott szintje nemcsak, hogy egészségtelen étel utáni vágyat kelthet, de a felesleges idegenergiával gyakran többet is eszünk, mint általában.

A stressz a kortizol fokozott szintjét hozhatja létre, amelyet “stressz hormonnak” neveznek.
A kortizolnak jótékony hatása van a szervezetben, de a krónikus stressz által kiváltott kortizol túlzott mértékű problémákat okozhat a szervezetben.

Többek között a kortizol magas szintje sós és édes ételek utáni vágyat kelthet.

A korábbi évszázadok során ez lehetővé tette az emberek számára, hogy olyan ételeket halmozzanak fel, amelyek az szűkös időszakokban felhasználhatnak. Azonban a modern időkben és az iparosodott nemzetekben, amikor az élelmiszer ritkán szűkös, ez a korábban alkalmazkodó mechanizmus túlzott súly-gyarapodást okoz. Afelhalmozás, raktározás egy “félelem”-a rosszidőktől-a nélkülözéstől-a jövőtöl.

Tudat alatt : -ha nagyobbra növesztem a testemet-nem bánthatnak, erősebb vagyok, stabilabban állok a lábamon, vagy nem érhet hozzám senki, megjutalmazom magam, hogy egy kis boldogságot érezzek, gondoskodom magamról ( raktározok)

Okok: Traumák, rossz bántalmazó kapcsolatok, gyermekkori érzelmi és fizikai elhanyagolás, szexuális abúzus, a gondozó bántalmazása (verbális vagy fizikai), stabilitás elvesztése: családi drámák, válás, szeretet személy elvesztése:-halála vagy eltünése az életünkből, túl korai felnőtté válás azáltal, hogy valakiről gondoskodnunk kellett gyermekkorban, egy függővel való együttélés és annak félelmet keltő hangulatingadozásainak való kitettség-

Ezek mind azt az üzenetet hordozzák, hogy ha jó nagy leszek, többé nem kell félnem, senkitől és semmitől. 

A Szociális táplálkozás

Gyakran a stressz alatt álló emberek, szociális támogatást, vigasztalást, jutalmazást, megnyugvást keresnek, az evésben, ami nagyszerű módja a stressz enyhítésének. Amikor az emberek összejönnek, különösen a nők, hajlamosak arra, hogy jó ételt főzzünk, és a családban, társaságban elfogyasztott étel jobban esik, ráadásúl felment bennünket a felelősség alól.  Sajnos a diétánknak ez nem tesz túl jót.

Ha bánatosak vagyunk, szívesen nézünk egy vödör fagyival, vagy chipssel a kezünkben egy jó kis filmet, ami eltereli a figyelmünket. Meglehet, hogy a könnycsatornáinknak jót tesz, ám a súlyúnknak kevésbé.

Ez rövid távon jobb érzetet ad, de később megbánhatjuk.

Az Idegesség levezetése

Ha egy munkahelyen, vagy egy szituációban, nem tudjuk “kibeszélni”- az idegességünk okát. Ha nincs lehetőségünk elmondani, hogy mi bánt, vagy idegesít bennünket, könnyen az evést választjuk levezetésnek. Amikor stressz vagy aggodalom van, sokan függővé válnak. (orálisan) Néha ez zabáláshoz vezet, és gyakrabban eszik, ha nem is éhes. Sok ember, az idegességtől vagy az unalomtól, csak be-be nézeget a hűtőbe, vagy inni valót csinál, csak azért, hogy szájjal csináljon valamit.( ha már, akkor ott, abban a szituációban, nem volt képes használni a száját és megszólalni)

A Gyermekkori szokások

Sokan közülük olyan gyermekkori emlékeket őrizget, amelyek az élelmiszer körül forognak.
Lehet, hogy a szüleink jutalmaztak édességekkel, fagylalttal, akár kedvenc ételeinkkel (vagy elhozták), hogy a sikerünket ünnepeljék, valószínűleg a hatalmas kisebbségben lennénk, ha nem fejlesztettünk volna ki érzelmi alapú függőséget az élelmiszerekkel kapcsolatban felnőtté válásunk közben.

A stressz idején néhány dolog erősen megnyugtató vagy jutalmazó lehet, mint például a kedvenc ételünk.
Mivel sok ember nem fejleszt ki hatékonyabb stratégiákat, az ilyen érzelmi étvágy nagyon gyakori: az emberek esznek, hogy megünnepeljenek valamit, esznek, hogy jobban érezzék magukat, és esznek, hogy megbirkózzanak azzal a stresszel, és ennek következtében, természetesen meghaladják azt a súlyt, amelyet egyébként szeretnének megtartani.

Lenyomott, elrejtett érzelmek

Egy másik érzelmi ok, hogy sok ember azért eszik, hogy csendesen lenyomja a saját torkán a kényelmetlen érzelmeket. Azok a személyek, akik hadilábon állnak a konfrontációval, a házasságukkal kapcsolatos frusztrációkat például egy darab tortával kezelik, nem pedig nyílt kommunikációval.

Az étel a haragtól, a félelemtől, a szorongástól és számos más érzelemtől megvédi őket.

Bár az érzelmi táplálkozásnak számos oka van, és ez egy elterjedt eszköz a mi társadalmunkban, és nem feltétlenül jó nekünk, hiszen bárki, aki figyeli a súlyát, meg fogja mondani, hogy egyre csak gyarapodik. Ha Ön érzelmi evő, fontos, hogy tisztában legyen vele, figyeljen a kiváltó okokra, és dolgozzon ki hatékony stresszkezelési technikákat és megküzdési készségeket, hogy teste egészséges maradjon, és az evés helyett, az érzést engedjük felszínre jönni, fogadjuk el és ne akarjuk állandóan ellenőrizni.

Az érzéseink, hozzánk tartoznak és azok is mi vagyunk. Adjunk nekik teret! Ne betegítsük tovább magunkat.

Állítsuk meg a testünk növekedését! Ismerjük meg az érzelmeinket!

Ha túlsúlyt cipelünk, színte biztos, hogy gondolnunk kell a PTSD-re !

Hogyan élnek az emberek a PTSD-vel?

Ismerje meg közelebről a PTSD-t!

/Post-traumatic stress disorder (PTSD)-Poszt-traumás Stressz zavar/

Tőltse le ingyenesen a “Nem vagyok beteg, csak PTSD-m van c. írásomat !

A poszttraumatikus stressz-rendellenességben (PTSD) szenvedők néha kellemetlen, kiszámíthatatlan és ellenőrizhetetlen érzelmeket tapasztalhatnak.

Érzelmeink azonban az életünk szükséges részei.

Nagyon fontos funkciókat szolgálnak, és nem tudnánk nélkülük élni.

Ismer néhány olyan fontos funkciót, amelyben az érzelmek játszanak fontos szerepet az életünkben?

Az alábbi információk felvázolják, hogy miért fontosak az érzelmek, még akkor is, ha kényelmetlenek.

Az érzelmek Információk közlése más emberek számára.
Érzelmeink azt mondják el másoknak, hogyan érezzük magunkat.
Például a harag kifejezése azt mondhatja valakinek, hogy egyedül kell maradnunk, vagy a szorongás és a szomorúság azt mondhatja valakinek, hogy segítségre van szükségünk.

Ennek eredményeképpen fontos, hogy inkább érezzük az érzéseinket, mint hogy elkerüljük azokat.

Érzelmek adnak nekünk információkat

Az érzelmek tájékoztatást adnak a környezetünkről. Például amikor szorongás tapasztalható, tájékoztatást kapunk, hogy veszélyben lehetünk.
Amikor a haragot tapasztaljuk, lehet, hogy olyan információkkal rendelkezünk, hogy nincs ellenőrzésünk, vagy hogy valaki valamilyen módon megsértette jogainkat.

Érzelmeink a testünkkel való kommunikáció módja.

Figyelj, mit mondanak!

Az érzelmek készen állnak a cselekvésre

Az érzelmek lehetővé teszik számunkra, hogy gyorsan reagáljunk és ösztönöznek bennünket arra, hogy bizonyos módon járjunk el.
Mivel az érzelmek tájékoztatnak bennünket a környezetünkről, vezetnek bennünket a helyzetnek megfelelő módon való fellépéshez.
Például, ha veszélyt vagy fenyegetést észlelünk, válaszolhatunk a helyzet elhagyásával.
Néha az elkerülés lehet hasznos; -de ez más esetekben jelezheti a problémát.

Az érzelmek mélyítik életünk tapasztalatát.

Az élet nagyon unalmas érzelmek nélkül. Mind a pozitív (boldogság, izgalom, öröm), mind a negatív (harag, szorongás, szomorúság) érzelmekre szükségünk van.
Néha kívánjuk, hogy megszabaduljunk negatív érzelmeiktől; azonban a negatív érzelmek tapasztalata szükséges ahhoz, hogy a pozitív érzelmek élvezetesek legyenek.

A tudatosság fokozása az érzelmeinkről fontos az egészségünk érdekében

Érzelmeink szükségesek és fontosak.

Azonban az egyetlen mód, amit megtanulhatunk az érzelmeinkből, ha tudunk róluk, felismerjük amikor előfordulnak.
Ezért fontos lehet megtanulni az érzelmek tudatosításának módjait.
Minél jobban tudatában vagyunk az érzelmeinknek, annál jobban meghalljuk, mit mondanak.

Érzelmek kezelése

Most, csak azért, mert az érzelmek fontos funkciót töltenek be, nem jelenti azt, hogy néha nem stresszesek. Az érzelmek, különösen a nagyon intenzívek, elsöprőek is lehetnek. Ezért hasznos lehet megtanulni az érzelmek intenzitásának lecsökkentésének módjait, hogy jobban megismerhessük és tanulhassunk belőlük.
Számos egészséges módon kezelheti érzelmeit, amelyek segítenek abban, hogy az érzelmeink kevésbé kiszámíthatatlanok és ellenőrizhetetlenek legyenek.

Annak ellenére, hogy az érzelmek néha kellemetlen érzést keltenek, mindannyian valamilyen módon dolgoznak nekünk.

Az érzelmek meghallgatásával néhány fontos információt kaphatunk a környezetünkről és magunkról

Az
Information Healing Metod
módszer használatával megismerheti az érzelmei üzeneteit, amik egyedi módon, csak az önre jellemző érzetekkel közvetítenek.

Impressum: Ez a webhely csak általános tájékoztatási célokat szolgál. Ez egyszerűen az én saját kutatásom.

Az egyéneknek mindig konzultálniuk kell egészségügyi szolgáltatójukkal vagy engedéllyel rendelkező pszichoterapeutájukkal, mielőtt bármit megtennének, amiről úgy gondolják, hogy az itt javasolt vagy ajánlott módszereket alkalmazná.

A weboldalon található anyagok bármilyen alkalmazása az olvasó belátása szerint történik, és az olvasó kizárólagos felelőssége.