Táplálkozásunk és egészségünk sok tényező függvénye

Itt bemutatok néhányat ami kicsit megváltoztathatja a táplálkozáshoz való hozzáállásunkat, az egészség helyreállítása érdekében 

Amit biztosan tudunk :

Tudjuk, hogy a gyermekkorban átélt mérgező stressz valójában fizikailag is megváltoztatja az ember testét.

 

A toxikus stressz befolyásolja a gének expresszióját, a hormonális egyensúlyt és az agy fejlődését.

 

Rossz testi és lelki egészségünk lesz, ami számos kedvezőtlen körülményt eredményez jelen életünkben.

 

Ez elégedetlenné tesz minket magunkkal és a körülöttünk lévő emberekkel, beleértve a családunkkal kapcsolatban is.

 

A trauma hatások, megbetegítenek minket és jelentősen megrövidítik az életünket!

AZ ACE-KUTATÁS BEBIZONYÍTOTTA

Minél több ACE-kategóriának van kitéve egy személy, annál valószínűbb a mérgező stresszreakciók kialakulása.

AZ ACE-K ÉS A SÚLYOS ELHÍZÁS KÖZÖTTI KAPCSOLAT MEGÉRTÉSÉNEK KÉRDÉSE

Az ACE-k túlterhelhetik az allosztatikus rendszereket (toxikus stressz), és hosszú távú változásokat indukálhatnak az endokrin, immun- és idegrendszerben (biológiai beágyazódás formájában).

Ha nem foglalkoznak velük, az ACE-k jelentős pszichológiai akadályként jelentkezhetnek a fogyás szempontjából.

Ne csak olvasd, hallgasd is ! 

Időhiányban szenvedőknek ajánlom!

A hosszú élettartam és az elhízás közötti kapcsolat az emberekben

 

 

Érdekesség

Bebizonyították és ma is rengeteg kutatás folyik ebben a témában:

A kutatók azt találták, hogy ha az emberek nagyon vékonyak, korábban halnak meg, mint a középsúlyú emberek, ahogyan a nagyon extrém nehéz emberek is, színtén korábban halnak meg.
Nyilvánvaló lett, hogy a közepes BMI-vel rendelkezőknél vékonyabbak korábban halnak meg és amikor az emberek betegek vagy sérültek, az elhízott emberek élnek a legtovább.
Ez még akkor is igaz, ha az elhízás a megnövekedett halálozási rátával vagy az élettartam csökkenésével jár.
Tehát például, ha valaki veseelégtelenséggel, vagy súlyos sérüléssel, illetve fertőzéssel kórházban van, gyakran a legnehezebb emberek élnek tovább.
Erről talán 10-15 éve kezdtek beszélni.

„ Nagyon nehéz szétválasztani az okot és az okozatot. Rengeteg asszociációt figyelhetünk meg, de nehéz tudni, hogy mit kezdjünk ezekkel az asszociációkkal, és mi az ok-okozati összefüggés . – David Allison

„ A tudományban három dolog számít: az adatok, az adatok összegyűjtésére használt módszerek (amelyek bizonyító erejüket adják), és a logika, amely az adatokat és a módszereket a következtetésekhez köti.

Minden más nem tudomány .” – David Allison

Mindannyian eszünk szinte minden nap !

Mindannyiunknak megvan ez a mindennapi tapasztalata, és minden nap döntéseket kell hoznunk.
Mi meghozzuk ezeket a döntéseket, és akkor lehet, hogy meg akarjuk majd indokolni őket; lehet, hogy el kell hitetnünk magunkkal, hogy jól döntöttünk.

„ Tapasztalatunkat összetéveszthetjük a szakértelemmel ” – David Allison

 

David azt gondolja, ha olyan területre kerül az ember, ahol az embereknek mindennapi tapasztalataik vannak, az emberekben nagyon erős érzelmek támadnak, és gyakran elég agresszívan vélekednek adatok hiányában.

Az étel kultúra;- a család; a szerelem; a gazdaságosság; a kereskedelem; a politikai meggyőződés; a  filozófiai hiedelmek- Nagyon sok érzelmi dologhoz kapcsolódik, ezért hajlamosak lehetünk megvédeni az étkezési szokásainkat-

A szervezetünk normál funkcióinak megváltozása, mindig stresszre vezethető vissza !

 

Nem minden stressz  jelent rosszat! 

Az Eustressz például, pozitív stressz. Jellemzője, hogy rövid ideig tart, és nem lesz krónikus (pl. gyermekszülés)

A Distressz okozza a problémákat. Jellemzője, hogy legtöbbször állandó, krónikus és káros hatással van ránk.

Az egyensúlyzavarok és egészségromlás okai a stresszforrások, amelyek mindegyike hozzájáruló faktorok.

Ismerjük meg ezeket:

Érzékelt : értelmi és érzelmi

Értelmi, Érzelmi vagyis Lelki és Emocionális Stressz

  • félelem
  • aggodalom
  • izgulás
  • szorongás
  • magánéleti, kapcsolati gondok
  • egzisztenciális, anyagi aggodalom
  • céltalanság
  • túlzott befelé fordulás
  •  negatív életszemlélet
  •  rossz hozzáállás-negatív gondolkodásmód

Amennyiben ismerősek ezek a tünetek, javaslom az É.B.O.  módszert, és kiemelten a Traumatisztító Belsőutazást.

Fizikai: trauma
  •  trauma, mikró trauma
  •  törések
  • izomsérülések
  •  ízületi sérülések
  • idegek összenyomódása
  • becsípődése
  • túledzés, túlzott kardió
  • rossz testtartás
  • balesetek
Biokémiai: fiziológiai, kémia

 Belső stressz

  • Gyulladáskeltő élelmiszerek, adalékanyagokat
  • Növényvédőszerek, gyomírtó maradványok
  • GMO
  • Alkohol, koffein
  • Vércukorháztartási ingadozás
  • Gyógyszerek
  • Vegyi anyagok, nehéz fémek
  •  Sugárzás, Elektroszmog
  • Exogén hormonok
  • Paraziták, baktériumok, gombák, vírusok
  • Alváshiány
  • Mozgáshiány
  • Allergia, immunrendszeri reakciók

 

A valódi szakterületem ezen rejtett stresszek feltérképezése, amit az Okfeltáró beszélgetésen, illetve a Workshop-on rövidített formában elérhetővé teszek. 

A tünetek mögött krónikus, stressz okozta funkciózavarok, egyensúlyzavarok. állnak!

Mellékvese funkciózavara

Cirkadián ritmus megbomlása

Emésztési és felszívódási zavarok

Oxidációs stressz

Bélrendszeri funkciózavarok, diszbiozis

Hormonális funkciózavarok

Krónikus gyulladás

Méregtelenítési funkciózavar

Bakteriális, gombás fertőzések

Antigén terhelés, patogén folyamatok,biotoxinok


Ezek még nem jelentenek feltétlenűl betegséget, de már megborult az egyensúly !

Amennyiben ezeket tapasztaslod, nézd meg a Transformation Healing Metod porogramot ! 

 A Táplálkozási Piramis Elmélete

A fogalom azt jelenti, hogy ezzel foglalkozó szakemberek összeállítják, hogy az egészséges embernek hogyan kell táplálkoznia ahhoz, hogy megőrizze az egészségét. A napi szintű táplálék esetén egy-egy összetevő arányát szimbolizálja a háromszög adott területe.

1992-ben még úgy gondolták, hogy a napi szintű táplálékbevitel fő elemei a szénhidrátok, ehhez képest kisebb mennyiségben zöldségek, gyümölcsök, és kis mértékben édesség.

 

 

Alig 10 év alatt radikálisan megváltozott a szemlélet.

A gabona teljes kiőrlésű lett és látványosan csökkent a mennyisége, megjelentek az alap összetevők között az olaj, és olajos magvak, ugyanakkor a szénhidrátok mennyisége drasztikusan lecsökkent.

Az 1992-es táplálkozási piramisról hamar kiderült,. hogy nem annyira az egészség forrása, ezért tíz év alatt átértékelték azt.

Azonban a modern ember egészségi állapota tovább romlott, sőt a romlás mértéke is fokozódott, így újra át kellett értékelni az ajánlott táplálkozás alkotóelemeit.

Ez már nem piramis, hanem rombusz lett. Jelentése, hogy minden egyes terület egyforma fontossággal bír. Itt már nem táplálékok vannak felsorolva, hanem alapelvek.

 

Első tényező a kalóriaszegény táplálkozás, melynek az emberi szervezet számára optimális az összetétele

Nyilván ez emberenként változhat, hiszen mindenkinek más a testfelépítése, testtömege, életmódjából fakadó mozgása, a lelki tényezők, stb.

 

Külön kiemelt szerepet kaptak az egészséges zsírok

Fontos, hogy ezek nem hidrogénezett zsírok, hanem a természeteben természetes módon előforduló zsírok (kókuszzsír, halolaj, kacsazsír, libazsír, sertészsír, stb.).

A zsír a legerősebb antioxidáns, ezekhez nem szükséges adni tartósítószert.

Ha mégis ilyen fel van tüntetve a csomagoláson, akkor érdemes elgondolkodni rajta, hogy vajon mi lehet ennek az oka.

Kiemelt kritérium az alacsony glikémiás index, erről a neten sokat lehet olvasni.

Lényeg, hogy az ilyen típusú táplálék stabil vércukorszintet eredményez, nincs erős éhségérzet.

 

 

Kiemelt szerepet kaptak a magas antioxidáns tartalmú zöldségek, gyümölcsök

 

Fontos még a pozitív életszemlélet, a jó oxigénellátás, az egészséges mozgás a természetben (nem versenysport és nem konditerem), továbbá a vegyszermentes táplálkozás (adalékok nélküli).

Összességében elmondható, hogy ezeket az alapelveket betartva, tényleg megőrizhető az egészség.

Azonban beteg embernek más a táplálék igénye.

Ajánlom figyelmedbe, a Transformation Healing Metod programot és az Okfeltáró konzultációt !

Mathieu Lalonde-nak, a Táplálkozástudomány című előadásából sok olyan tudással gazdagodtam, amivel nem rendelkeztem azelőtt, annak ellenére , hogy a Funkcionális Medicina tanulmányokban elmélyűltem.

 

 

 

Tápanyag-sűrűség 

Lalone érdekes dolgokra mutatott rá a  Tápanyag-sűrűség  tekintetében

Tápanyagsűrűség= (Σ Alapvető tápanyagok adagonként) / (Adagonkénti tömeg)

• A főtt gabonák legjobb tápanyagsűrűsége már negatív szám
• A nyers gabonák tápanyagsűrűsége jobb, mint a főzve, de sajnos általában nem ehetünk nyers gabonát.
• Az az elképzelés, hogy a gabonafélék és a hüvelyesek a legegészségesebb élelmiszerek közé tartoznak, a nyers és ehetetlen állapotuk elemzéséből ered. Ha megnézzük a főtt értékeiket, akkor a legrosszabbak közé tartoznak (a tápanyagsűrűség szempontjából).
• Kiderült, hogy a szalonna a leginkább tápanyagdús húsok közé tartozik.
• A marhahús esetében a legalacsonyabb pontszámok ott kezdődtek, ahol a gabonák legmagasabb pontszámai kezdődtek.
• Az osztriga fantasztikus.
• A szervhúsok (kivéve a pacalt, a tüdőt és néhány mást) fantasztikusak.

 

 

Átlagos tápanyagsűrűség:

Ideális esetben a tápanyagsűrűség kiszámításához használt alapvető tápanyagok a következőkön alapulnának, de nem minden adat áll rendelkezésre. Ez elfogultságot  feeltételez bizonyos élelmiszerek mellett és ellen, amelyet jó lenne a jövőben korrigálni. A rendelkezésére álló adatok nem tesznek különbséget a D 2 és D 3 vitamin között, és nem tesznek különbséget a különböző zsírsavak között. Az alábbi táblázat az általa javasolt modell a tápanyagsűrűség mérésérésére irányul.

 

Azok az adatok, amelyek nem álltak rendelkezésére (de szeretnének a tápanyagsűrűségben felhasználni):

Szögezzük le már az elején: a mikrotápanyagokban leggazdagabb élelmiszereink zömében állati eredetűek.

És nem csak hogy ezek a leggazdagabbak vitaminokban és ásványi anyagokban, de a növényi forrásokhoz képest sokkal jobban felszívódó és hasznosuló formában tartalmazzák ezeket.

Az állati eredetű élelmiszerek mentesek azoktól az antitápanyagoktól is (pl. fitinsavak), amelyek jelentősen beleszólnak és rontják a növényekből, magvakból, hüvelyesekből származó vitaminok és ásványi anyagok felszívódását.

Nem beszélve arról, hogy vannak mikrotápanyagok, amelyekhez csak állati eredetű élelmiszerekből jutunk hozzá.

Lehet, hogy nem leszek népszerű a vegánok körében, de nagyon úgy tűnik, hogy az ember mindenevőnek született…

 

A Lalonde-féle tápanyagsűrűség táblázat alapján mikrotápanyagokban leggazdagabb élelmiszercsoportok következők:

1. Állati belsőségek
2. Fűszerek
3. Olajosmagvak (bár mikrotápanyagokban gazdagok, a felszívódásuk és hasznosulásuk nehézkes)
4. Kakaó (az antitápanyagok a kakaó esetén is rontják a mikrotápanyagok hasznosulását)
5. Halak és tengeri herkentyűk
6. Disznóhús
7. Marhahús
8. Tojás és tejtermékek (tojás esetén a tojássárgájára kell gondolni, tejtermék esetén teljes, azaz zsíros tejtermékekről van szó)
9. Bárány, borjú és vadhúsok
10. Zöldségek

16. Gyümölcsök
18. Gabonák
Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a zöldségek éppen hogy felkapaszkodtak a top 10-be, a gyümölcsök csoportja pedig, amely a legtöbb embernek vitaminbevitel kapcsán rögtön eszébe jut, a 16. helyen szerepel. A gabonák (és itt teljes kiőrlésű gabonákról van szó) vitamin és ásványi anyag gazdagság szempontból a 18. helyen végeztek, és még mindig nem számoltunk azzal, hogy az antitápanyagok miatt ez utóbbiakból egyáltalán mi szívódik fel. Úgyhogy a teljes kiőrlésű gabonákat és gyümölcsöket felejtsük el, ha a legjobb vitamin és ásványi anyag forrásokat keressük. Nyilván van egy csomó feldolgozott, ipari élelmiszer, aminél gazdagabb mikrotápanyag forrásoknak számítanak, de ne vezessen meg minket az élelmiszeripar, ami ránk akarja sózni a teljes kiőrlésű szarságait. És az, hogy a gyerek minden nap megeszik két gerezd paradicsomot, paprikát és legurít egy pohár gyümölcslevet, az nem azt jelenti, hogy nem lesz hiánya egy csomó vitaminból.
Elég sokat fogom kritizálni a hivatalos táplálkozási ajánlásokat, és most sem tudok a fentiek fényében szó nélkül elmenni az évtizedeken át belénk diktált táplálkozási piramis mellett.

Új szemlélet a testsúly kontrollban 

Az elhízás járvány kezelése – az előremutató út és a leküzdendő akadályok

A nagy kérdés: milyen étrend eredményez tartós fogyást?

Megkérdőjelezném a mögöttes feltevést!

Miért kell egy olyan diéta, amely tartós fogyást okoz?

Ezt fontos átgondolni!

A táplálkozás és a fogyás, vagy a táplálékfelvétel és a fogyás terén téves felfogás uralkodik.
Létezik egy jó diéta a fogyás szempontjából, ami a legtöbb ember számára, ha csak helyesen étkezne, nem kellene számolnia a kalóriákat
Nem kellene kényelmetlenül és éhesnek érezniük magukat
Nem kellene nélkülözniük  dolgokat, és mégis megőriznék jó, egészséges testsúlyukat

Mendemondákra ne adjunk !

Sokan azt állítják, hogy az A vagy a B diéta biztos megoldás. Ez azt hiszi, hogy az alacsony szénhidráttartalmú, a másik pedig azt, hogy a magas vagy alacsony zsírtartalmú étrend a befutó.
Ez az ember azt hírdeti, hogy nem eszik este, a másik, hogy a paleó a legjobb, a harmadik, hogy a vegán, vagy a nyers, vagy a fehérje diéta.. stb. Ki tud ezek között eligazodni ? Pláne ha betegek vagyunk !

„ Talán a nullhipotézis az, hogy ez nem számít annyira ” – David Allison

Sok ember számára nincs ilyen, hogy megfelelő diéta.
Egyesek megtartják normális, egészséges, kívánatos testsúlyukat anélkül, hogy megpróbálnák korlátozni az energia bevitelt, de lehet, hogy mások számára ez nem így van.

David úgy gondolja, hogy az utak sokrétűek

„ Úgy gondolom, hogy bizonyos esetekben jó úton járunk, bizonyos esetekben pedig a részeges sétán bolyongunk. ” – David Allison

Sokkal jobb útra kellene jutnunk, mint egy olyan társadalom, amely elérhetővé teszi az emberek számára az elhízás kezelését

 

“Ha rákos, készek vagyunk kezelni
Ha elhízott, talán nem
Ha gazdag vagy, fizethetsz érte
Ha nem vagy gazdag, mit csinálsz?”

Jó úton haladunk a megbélyegzés terén, de még hosszú az út

Társadalomként arra ébredtünk, hogy az elhízott emberek megbélyegzése nem helyes.

Nem helyes, ha megszégyenítik az embereket a testsúlyuk miatt.
Néha az ellenérv ez: ” De később jó nekik, mert segít nekik fogyni .”

És néha a megszégyenítés ellen felhozott érv empirikus

A bizonyítékok azt mutatják, hogy azok az emberek, akik sokat szenvedtek szégyensúlytól, többet híznak. 
Akkor az ok-okozati dolog be van dobva, ezért ne tedd. Ez erkölcsi kérdés; ez nem empirikus kérdés

Sokkal többet tudunk a génekről, a fiziológiáról, az anyagcseréről és a sejtekről az elhízással és a táplálkozással kapcsolatban, mint 20, 30, 40 évvel ezelőtt.

Az egyetlen terület, ahol nem haladunk előre , és még nem haladunk jó úton, ez a közegészségügy, iskolai, közösségi, szakpolitikai megközelítés.

„ Azt hiszem, továbbra is keressük kulcsainkat a lámpaoszlopok alatt, mert ott van a fény, nem pedig ott, ahol a kulcsok lehetnek ” – David Allison

Továbbra is figyelmen kívül hagyjuk az adatokat.
Folyamatosan ugyanazokat a régi javaslatokat mondjuk, amelyekkel az emberek évtizedek óta próbálkoznak.

És amíg nem leszünk szigorúbbak és őszintébbek, nem járunk a helyes úton.

” Azt hiszem, fel kell készülnünk arra, hogy elveszítsünk néhány csatát, hogy megnyerjük a szellemi háborút .” – David Allison

 

Még akkor is, ha fontosnak tartjuk, hogy mások elhiggyék, X igaz, mert azt akarjuk, hogy azt egyék, amit mi jónak tartunk, vagy azt akarjuk, hogy több brokkolit és kevesebb fagylaltot egyenek, azt akarjuk, hogy vegyék be a védőoltásukat, viseljék a maszkjukat, kössék be a biztonsági övet, hagyják abba a dohányzást.
Lehet, hogy igazunk van ezekben a dolgokban, de ha retorikai eszközöket használunk, akkor megnyerhetjük azt a csatát, amivel elveszíthetjük a háborút.  Azzal, hogy segítünk az embereknek elgondolkodni, mi a jó, bizonyítékokon alapuló, egyenrangú párbeszédet folytatunk, emeljük a kommunikációnk szintjét.

Fel kell emelni az ismeretelméleti és empirikus kérdésekről folytatott párbeszéd társadalmi normáit

Hogy a hétköznapi emberek tudjanak kérdezni, és azt mondhassák: „ Ó, azt mondod nekem, hogy kezelik X-et. Volt egy vizsgálat? A vizsgálatot embereken végezték? Véletlenszerű vizsgálat volt? Ez egy tanulmány volt a tényleges eredményről, amellyel kapcsolatban ezt állítja? Elég hosszú volt a tanulmány ahhoz, hogy ez értelmes eredmény legyen? Volt-e statisztikailag szignifikáns eredmény? Elég nagy volt e az eredmény ahhoz, hogy számítson? Reálisan bevehetem ezt az adagot? ”

Ezeket a kérdéseket nem olyan nehéz megtanítani magunknak és egymásnak, hogy bizalommal tegyük fel.
És ha csak bizalommal kérdezzük ezeket, és bizalmasan, őszintén válaszolunk rájuk, akkor ez hosszú utat járhat be.

Ha tudjuk hogyan működik helyesen a szervezetünk, ha megtanulunk figyelni a kibillenést jelző jelekre, tudunk segíteni magunkon.

Visszaállíthatjuk az egyensúlyunkat !

Transformation Healing Metod

Magyarországon egyedülálló lehetőség

az 

Intelligens Gyógyulásunk felé

Nézd meg hogyan működik a program!

Transformation Healing Metod