Az Inzulin egy hormon és számos szerepe van a testünkben, melyek közül, a legfontabb, hogy az inzulin segítségével tudnak a mikro tápanyagok bejutni a sejtjeidbe.
Leegyszerűsítve azt jelenti, hogy a sejtjeid ellenállnak az inzulinnak, azaz nem engedik be a tápanyagokat.

A sejtijeiden belüli Receptoroknak, amelyeknek az lenne a szerepe, hogy beengedje az inzulint a sejtjeidbe, a hosszútávon fennálló túl magas inzulin következtében, megváltozik a működése.  Az elsődleges oka az inzulin rezisztenciának, az, ha évek, évtizedek alatt túl magas volt az inzulin szinted.

Az inzulinrezisztencia tünetei:
Hasi zsírok, álmosság étkezések után, bélgázok, magas vérnyomás, elzsírosodott máj, étkezések közötti nasizási vágy, mert az inzulin nem tudja bejuttatni a tápanyagokat a sejtekbe.

Miért magas állandóan az inzulinszínt?

Fontos !!!

Minden egyes étkezés, étel bevitelére inzulint termel a hasnyálmirigyed.

Nem csak a szénhidrát, de a fehérjék és a zsírok is inzulin választ váltanak ki a szervezetedben, csak kisebb mértékűt.

Ez azért van így mert a bélrendszerünkben vannak olyan hormonok, amik ugyancsak fokozzák az inzulin termelést. Azaz bármit is eszel, amikor bekerül a vékony bélbe, máris megemeli az inzulint a vérben.

Ha betartjuk a napi 5x-evés ajánlatot, akkor gyakorlatilag folyamatosan magas lesz az inzulin színtünk, és soha nincs olyan állapotban amikor alacsony inzulin-szint lenne a vérben.

Fontos azt is tudnunk, hogy az inzulin segítségével állítja elő a testünk a zsírt.

Tehát, ha állandóan magas az inzulin szinted, folyamatosan termelődik és rakódik le a zsír a testedben és ameddig, az inzulin termelődik, a zsírégetés szünetel.

Ha csökkenteni akarod az inzulin szintedet az első és legfontosabb dolog, hogy lecsökkents a napi étkezéseid számát. Mondjuk eggyel, azután kettővel kevesebbszer étkezel ( a nasizások is bele számítanak).

A kérdés az, hogy mennyi ideig magas az inzulin a véredben?

Ugyanis addig nem, vagy csak nehezen tudsz majd fogyni( zsírt égetni).

Az ételek és az életmódváltoztatás segít.

10 legfontosabb:
Almaecet, Erjesztett ételek, Hordós Savanyúkáposzta, Kovászos uborka, Rostok ( oldható és oldhatatlan ) amik segítenek csökkenteni az LDL koleszterint, a magas vérnyomást, illetve az Útifűmaghéjban lévő rost például jó béltisztítók is egyben. Az alma és héja színtén jó a bálflórának is.

B1 vitamin, (sörélesztő) , Zöldszínű zöldségek,( leveleskel, brokkoli, sóska, mángold, kelkáposzta, zeller, petrezselyem, ) Kálium és rostartalmuk miatt lényegesek.

A Kálium rendkívül fontos az inzulin megfelelő működéséhez!!!

Spirulina, Chlorella algák, folyamatosan megszakítás nélkül szedhetők.

További Inzulincsökkentők, szabályzók:
Króm-Pikolinátot tartalmaz
Zsírok (egészséges – akár növényi) minél zsírosabb az az 1x-i étkezés annál később leszel éhes. (lassan adják az energiát és fokozatosan)
Ha 18-kor eszed az ételed tegyél rá egy kanál jó minőségű tökmag, vagy olíva olajat ..így tovább bírod majd

Stressz csökkentés

Magas kortizol színt, folyamatos magas inzulin a véredben.
Mivel a kortizol Hormon felszabadítja az eltárolt Glükózt(a cukor) a szervezetedben, és megnő az inzulinszínt. Belül változni!!

Az Alvás: Ha nem alszok eleget és megfelelő nyugalomban, csökken az inzulin hatásfoka
A Mozgás: Javul az inzulin érzékenység.

Állapítsd meg, hogy kb. milyen mértékű lehet az inzulinrezisztenciád.

Kb. 5l Vér van bennünk = 5 gr cukor=1 teás kanálnyi
E felett a test már mérgezőnek érzi

Átlag ember ennek a sokszorosát viszi be naponta-Gabona, kenyér, Cukor, Rizs, Burgonya, Sütemény, formájában.

Sokat eszünk és folyamatosan magas Ch- tartalmú ételeket viszünk be, amelyekből cukor lesz, úgy folyamatosan magas lesz az

Inzulin szintünk.
3-4-5x  étkezés ( nasizás is), az is lehet, hogy éveken át magas az inzulinszínt a vérében.

Az igazság: A kávézás is étkezés !!

Kávé= Kortizol= felszabadítja az elraktározott cukrot, tehát cukor kerül a vérünkbe így a testünk ismét Inzulint kell termeljen. Azért csökken az étvágyunk, a kávétól, mert a kortizol a stressz hormon, felszabadítja a cukrot.

Az Inzulinrezisztencia= A testünk védekező mechanizmusa a túl sok szénhidrát, cukorral szemben.

Egy olyan belső folyamat amelyben a szervezetünk nem engedi, hogy többméreganyag kerüljön a sejtekbe.

Az Inzulin = Egy védekező, méregtelenítő hormon

Feladata, hogy bejuttassa a tápanyagokat a sejtekbe.  Úgy működik mint egy kulcs, ( megnyítja a sejtet, és az aminosavak, kálium, bejuthatnak, és a sejtek hozzájutnak a táplálékhoz.

Ha bejutott a tápanyag,  a sejtek küldik a választ a hasnyálmirigynek, hogy minden ok. STOP INZULIN !

Ha túl sok a cukor , és nincs annyi sejtünk ami felhasználná energiaként a bennünk lévő cukrot, valahol tárolni kell.
A Glükóz( Cukor) egyrészéből Glikogént hoz létre, ami a testünk rövidtávú energiatároló egysége.

Glikogén= Cukor tárhelye-( láncszerűen szervezett összetömörített cukor molekulák egysége)
A cukor tárolása, főként a Májban és az Izmokban történik.

Több izom= Több hely

Glikogén: Kb. 1700 Kcal/ -egy átlag ember teste ennyit tud eltárolni.
Ami marad azt zsírként tudja eltárolni, és ez jóval több.
Az Inzulin egyik fontos feladata, a felesleges cukor, zsírként való eltárolásának menedzselése, megszervezése.

Ebből lesz a súlyfelesleg!

Amikor nem tudja sem felhasználni, sem cukorként eltárolni, így zsírt csinál belőle.

Biztos jelek: Tünetek (Megállapítás):
1.)Konkrét Zsírréteg a Hason ( Minél több, minél régeben rakódik le, annál nagyobb az Inzulinrezisztencia mértéke)
2.)Étkezések utáni éhség érzet ( nem érzed jóllakottnak magadat-kell még valami..) Kis édes evés= Több Inzulin= Megnövekvő inzulin mennyisége már képes lesz megnyitni a sejteket-
3.) Álmosság: éheznek, fáradtak a sejtek ( nem jut be az inzulin a sejtekbe)
4.) Magas Triglicerid, magas LDL színt= ( Alacsony HDL) lehet Inzulinrezisztenciának, magas vérnyomás ( 90%-fő ok. a túl sok Ch-bevitele,)

5.)Gyakori WC-re járás éjjel= Ahova a cukor megy oda megy a Víz is
6.) Idegek Károsodása ( szemek, végtagok) – zsibbadás kéz, láb ujjak , végtagok,- látásromlás ( homályos látás, fekete foltok, )

Agyi köd- Memória romlása, – Ingerlékenység- Szorongás-

Vitamin és Aminosav hiány van!!

( A magas cukor, gyulladásokat okoz az agyban ( memória, tompaság, romlik a koncentrációs képességünk)
Ciszták és PCOS esetén is mindig magas az Inzulin színt! PCOS= Inzulinrezisztencia
Inzulinból> Androgén hormonok megnövekednek (menstruációs problémák, PCOS)

9.) Aknék és Pattanások = Androgén túlsúly miatt

10.) Zsíros Máj= Májzsugor stb. májproblémák az Inzulinrezisztencia miatt van!!!
Megoldás: Kevesebszer enni !
Gyakori böjtölés!
Májregeneráló gyógynövény, Flavonoidok, Keresztesvirágú Zöldségek,

FEKETE FOLTOK a Bőrön! Túl sok Melanin ( gyorsan termelődik a nyak hátsó rászén)
Férfiaknál Alacsony Tesztoszteron
Mit ehetünk?

Gyümölcsök: Almaecet, Fahéj, Kapor, Savanyú Alma, Bogyós Gyümölcsök és levek,Halételek, Böjti ételek, Inulin, Króm, Omega3, Cápamájolaj kapszula, Spirulina alga, H2 molekuláris hidrogén, ALA, Psylium (Utifűmaghéj), Magkenyér,

Fontos! Csökkenteni az étkezések számát,Lefogyni, Jobb alvás, Heti 1x böjt napot tartani, mozgás, és nincs nasizás,